2000 kroků – Kolik spálím kalorií?

V průměru vychází 2000 kroků na 1,6 kilometrů, což je minimální množství kroků, které bychom měli nachodit během dne. Nicméně, každý ušlápnutý krok a každá spálená kalorie je velmi důležitá.

Význam tělesné hmotnosti

Čím více vážíme, tím více kalorií spálíme. Podle Americké rady pro cvičení spálí osoba o váze 54kg cca. 6.5 kalorií během jedné minuty chůze, za to osoba o váze 80kg spálí během stejné doby chůze a stejné intenzitě 9.7 kalorií. Před výpočtem spálených kalorií hraje tedy naše váha podstatnou roli.

Rychlost a intenzita

Čím intenzivnější náš pohyb bude, tím více kalorií spálíme, tedy čím rychleji se nám podaří dosáhnout 2000 kroků, tím více kalorií spálíme.

Počet spálených kalorií můžeme zvýšit třeba výšlapem do schodů nebo do kopce – a přitom stále můžeme zůstat u hodnoty 2000 kroků, tedy neexistuje žádná tabulka, která by nám ukázala, jaké přesné množství kalorií jsme spálili. Jedná se pouze o orientační hodnoty.

Postupné přidávání vzdálenosti

2000 kroků je minimální hodnota kroků, které bychom měli nachodit během našeho dne. Pokud se ovšem snažíme zhubnout, kroků by mělo samozřejmě postupně přibývat.

Pokud nejste příliš “chodivý” typ, ale chcete zapracovat na změně, začněte váš první týden se 2000-2500 kroky a následující týden přidejte 1000 kroků navíc. Nemusíte hned po práci na dlouhé procházky; stačí začít místo výtahu používat schody nebo vystoupit o zastávku dříve a dojít domů pěšky.

Kolik kalorií spálím se 2000 kroky?

Hodnoty se liší, jak již bylo řečeno, podle vaší váhy a intenzity pohybu.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone