Každý z nás alespoň jednou slyšel o afirmacích, ale ne každý ví, co si pod tímto výrazem představit. Afirmace jsou pozitivní myšlenky, které si pravidelně opakujete, zejména za účelem posílení síly vůle, zvýšení sebejistoty a sebelásky, zmírnění stresu, nebo přitažení toho, po čem toužíme. Mohou být ústním nebo písemným vyjádřením myšlenek, které vám umožní zhmotnit vaše přání do reality.

Příkladem může být věta „Jsem silný.“ Toto tvrzení je afirmací, pokud je člověk přesvědčen, že je pravdivé, a ne, pokud si myslí, že je slabý. Když je vysloveno nahlas, stává se mantrou a může mluvčímu pomoci cítit se silnější. Pokud je uvedeno písemně, může také dodat více energie nebo soustředění, když si ho člověk přečte. afirmace význam

co to jsou afirmace

Negativní afirmace. Existují?

Často se setkávám s lidmi, kteří tvrdí, že pozitivní afirmace pro ně nefungují. Není to jen proto, že je nikdy nezkusili nebo jim nedávají žádnou váhu, ale dávají spíše spoustu energie do negativních afirmací. A ty pro ně očividně fungují perfektně. Pokud se tedy ptáte, zda existují i negativní afirmace, moje odpověď je jasná – ano, existují!

Určitě jste se s tím už někdy setkali. Řekněme, že jedete na kliniku, u které je velmi malé parkoviště. Před tím než započnete cestu nebo během cesty sami sobě tvrdíte, že tam „určitě nebude kde zaparkovat.“ A co se nestane – není kde zaparkovat. Je to proto, že se na negativní afirmace tak silně soustředíme. A kam jde „fokus“ nebo naše soustředění, tam jde energie. Někdo tomu říká nešťastná náhoda, nebo si myslí, že nikdy nemá štěstí, ale nic s tím ani nedělá. Neposadí se do auta a neřekne: „tak, a teď tam bude místo,“ nebo „děkuji za místo k zaparkování, které tam na mě čeká.“

Pokud si tedy často říkáte, že to „nedáte“ nebo že nebudete přijati na danou pracovní pozici, sami sebe utvrzujete, tedy afirmujete to, že to „nedáte“ nebo že nebudete nikam přijati. A tak se posléze i stane. Pokud se vám toto stává často a víte, že pro vás negativní afirmace fungují, proč to nezkusit obrátit a místo negativních afirmací nepoužívat ty pozitivní?

Příklady pozitivních afirmací

  • Jsem krásná
  • Jdu si za svými sny
  • Miluji se a příjímám se taková, jaká jsem
  • Věřím si a vím, že to dokážu
  • Do konce tohoto roku jsem o tři kila lehčí a spokojená se svým tělem
  • Jsem na sebe hrdá
  • Dostává se mi tolik lásky, kolik dávám
  • Vydělávám 80 tisíc korun měsíčně

Tipy, jak pozitivní afirmace používat

Udržování pozitivního postoje je důležité pro duševní zdraví a afirmace jsou skvělým prostředkem, jak toho dosáhnout. Aby afirmace skutečně fungovaly, je potřeba je vždy formulovat v pozitivním čase, protože teď je moment, kdy chceme něco změnit nebo přitáhnout.

Zároveň je důležité být co nejvíce konkrétní. „Do konce roku jsem hubenější“ je sice dobrým začátkem, ale vesmír neví, kolik chcete zhubnout. Je to pár gramů nebo tři kilogramy? Za slovíčko „hubenější“ ještě přidejte konkrétní váhu, např. „do konce roku jsem hubenější o dvě kila.

Níže jsem pro vás připravila ještě několik užitečných tipů:

  • Každý den praktikujte pozitivní afirmace, abyste se zaměřili na to, co v životě chcete, a ne na věci, které vás brzdí, nebo které nechcete.
  • Opakujte si pozitivní afirmace především ráno nebo večer před usnutím, když je vaše motivace vysoká.
  • Experimentujte a zkoušejte, co vám vyhovuje nejvíc. Pokud to je předříkávání nahlas, opakujte si vaše oblíbené afirmace nahlas. Zatímco vám může vyhovovat tato varianta, jiný zase preferuje předříkávání afirmací potichu nebo v písemné formě.

Závěrem

Pozitivní afirmace jsou skvělým způsobem, jak se správně naladit, zvýšit své sebevědomí, utlumit stres a přitáhnout do svého života to, po čem toužíme. Ať už se soustředíte na peníze, lásku, zdraví, vzhled nebo schopnosti, afirmace vám pomohou ve všech oblastech. Nezapomeňte navštívit kategorii pozitivní afirmace, kde najdete řadu afirmací pro vaši inspiraci.

-

Zaujal vás tento článek? 

⬇️ Podpořte náš web zakoupením lahodné kávy pro radost 😊☕

Sdílejte tento článek 🙏